Lando Norris po raz drugi z rzędu stanął na najwyższym stopniu podium, tym razem w Grand Prix Brazylii. Na drugim miejscu dojechał Kimi Antonelli, osiągając swój najlepszy wynik w Formule 1. Podium uzupełnił Max Verstappen – mimo startu z alei serwisowej przejechał fenomenalny wyścig.
Podsumowanie Grand Prix Brazylii 2025
Lando Norris ponownie świetnie wystartował i pozostał na prowadzeniu podczas Grand Prix Brazylii. Na drugim okrążeniu Gabriel Bortoleto, który zaledwie we wczorajszym wypadku w sprincie doświadczył przeciążeń rzędu 34G przy pierwszym i 57G przy drugim uderzeniu, znowu zderzył się ze ścianą po walce ze Strollem. Niestety nie był już w stanie kontynuować rywalizacji w swoim domowym wyścigu.
Ze względu na położenie bolidu konieczne było wprowadzenie samochodu bezpieczeństwa. Hamilton, który uszkodził przednie skrzydło po kontakcie z Sainzem, wykorzystał neutralizację i zjechał do alei serwisowej. Tam okazało się jednak, że uszkodzeniu uległa także podłoga samochodu, co wpłynęło na jego sterowność.
Na szóstym okrążeniu wyścig został wznowiony. Antonelli przespał ten moment i pozwolił zbliżyć się Leclercowi i Piastriemu. To jednak okazało się pechowe w skutkach. Piastri zderzył się z Antonellim, a ten z Leclerkiem. Opona Monakijczyka została uszkodzona i uniemożliwiła mu dalszą jazdę. Tym razem pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa, który obowiązywał do końca ósmego okrążenia.

To właśnie wtedy okazało się, że Verstappen przebił oponę po kontakcie z odłamkami na torze. Musiał zjechać na wymianę do alei serwisowej, ale na świeżym komplecie ogumienia bardzo szybko zyskiwał pozycje.
Yūki Tsunoda otrzymał 10 sekund kary za kontakt z Lance’em Strollem, Oscar Piastri 10 sekund za kontakt z Kimim Antonellim, a Lewis Hamilton 10 sekund za kontakt z Carlosem Sainzem na początku wyścigu. Jak się później okazało – Racing Bulls nieprawidłowo wykonał karę, dlatego ukarano Japończyka dodatkowymi 10 sekundami.
Na 22. okrążeniu Max Verstappen był już czwarty. Osiem kółek później Lando Norris zjechał na wymianę opon, dzięki czemu Max awansował na trzecią pozycję. Niestety nie nacieszył się nią długo – Norris, mający świeższe ogumienie, wyprzedził go już na 33. okrążeniu.
Na 42. okrążeniu Lewis Hamilton został wezwany do garażu, by zakończyć rywalizację. Już wcześniej zgłaszał zespołowi, że uszkodzona podłoga uniemożliwia bezpieczną jazdę. To Grand Prix Brazylii nie należało do udanych dla stajni z Maranello.
Na 51. okrążeniu Norris zjechał po świeże opony, a Holender objął prowadzenie w wyścigu. Brytyjczyk bardzo szybko odrabiał stratę i wkrótce zaczął doganiać lidera. Na 55. okrążeniu Verstappen zjechał po raz trzeci na pit stop i wyjechał czwarty.
Na 63. kółku Verstappen fenomenalnie wyprzedził George’a Russella i ponownie znalazł się na trzecim miejscu. Od tego momentu bardzo sprawnie doganiał Kimiego Antonellego, jednak ostatecznie nie był w stanie go wyprzedzić.

Lando Norris całkowicie zdominował ten weekend. Był najlepszy w jedynej sesji treningowej, zdobył pole position w kwalifikacjach do sprintu, wygrał sprint, zdobył pole position w kwalifikacjach do wyścigu, a teraz wygrał wyścig. Nadal utrzymuje się na prowadzeniu w klasyfikacji kierowców.
Drugie miejsce zajął Kimi Antonelli. Jest to jego najlepszy wynik w Formule 1. Popisał się również znakomitą obroną przed czterokrotnym mistrzem świata. Na ostatnim stopniu podium uplasował się Verstappen. Przypomniał fanom, że na Interlagos potrafi czynić cuda i zbliżać się do czołówki nawet przy starcie z alei serwisowej.
Był to również bardzo dobry wyścig Olivera Bearmana – zajął szóste miejsce i zgarnął dla zespołu solidne punkty.
Wyniki Grand Prix Brazylii 2025
| Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas / strata | Punkty |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Lando Norris | McLaren | 1:32:01.596 | 25 |
| 2 | Kimi Antonelli | Mercedes | +10.388 s | 18 |
| 3 | Max Verstappen | Red Bull Racing | +10.750 s | 15 |
| 4 | George Russell | Mercedes | +15.267 s | 12 |
| 5 | Oscar Piastri | McLaren | +15.749 s | 10 |
| 6 | Oliver Bearman | Haas | +29.630 s | 8 |
| 7 | Liam Lawson | Racing Bulls | +52.642 s | 6 |
| 8 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +52.873 s | 4 |
| 9 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | +53.324 s | 2 |
| 10 | Pierre Gasly | Alpine | +53.914 s | 1 |
| 11 | Alexander Albon | Williams | +54.184 s | 0 |
| 12 | Esteban Ocon | Haas | +54.696 s | 0 |
| 13 | Carlos Sainz | Williams | +55.420 s | 0 |
| 14 | Fernando Alonso | Aston Martin | +55.766 s | 0 |
| 15 | Franco Colapinto | Alpine | +57.777 s | 0 |
| 16 | Lance Stroll | Aston Martin | +58.247 s | 0 |
| 17 | Yūki Tsunoda | Racing Bulls | +69.176 s | 0 |
| 18 | Lewis Hamilton | Ferrari | Nie ukończył | 0 |
| 19 | Charles Leclerc | Ferrari | Nie ukończył | 0 |
| 20 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | Nie ukończył | 0 |
Walka o tytuł mistrza świata kierowców
Liderem klasyfikacji kierowców nadal pozostaje Lando Norris, który obecnie ma 390 punktów. Oscar Piastri, który w Grand Prix Brazylii dojechał na piątym miejscu, traci do niego 24 punkty. Verstappen ma obecnie 341 punktów i choć wciąż ma matematyczne szanse na obronienie tytułu, jest to mało możliwe.

Następny wyścig, Grand Prix Las Vegas, odbędzie się już za dwa tygodnie, 21–23 listopada. Formule 1 towarzyszyć będzie wówczas seria F1 Academy.
Źródło zdjęcia poglądowego: x.com/F1

